آخرین بروز رسانی: 9ام دی, 1400

ارسال رایگان دانه سرا

ارسال رایگان دانه سرا چرا دانه سرا ارسال رایگان ندارد؟ […]

ارسال رایگان دانه سرا

چرا دانه سرا ارسال رایگان ندارد؟

نظر به درخواست برخی از مشتریان گرانقدر دانه سرا، پیرامون شفاف سازی راجع به علت عدم ارسال سفارشات بصورت رایگان، میخواهیم به بررسی مفصل این موضوع بپردازیم.

توجه داشته باشید که سفارشات دانه سرا به سراسر ایران ارسال میگردد ولی پرسش شما اینست، چرا ارسال سفارشات با مبلغ زیاد هم رایگان نیست؟

پس از حذف یارانه ی کاغذ و مقوا (کارتن پستی)، همچنین آزادسازی قیمت بنزین در کشورمان، هزینه های حمل و نقل و باربری کالا با افزایش شدیدی روبرو شد. شرکت های مختلف باربری و حمل و نقل هم به ناچار مجبور به افزایش قیمت خدمات خود شدند.

لطفا در نظر داشته باشید که وزن اغلب محصولات دانه سرا بیشتر از وزن نرمال انواع خرید اینترنتی بوده و از آنجاییکه هزینه ارسال همه ی کالاها بر اساس وزن محصول محاسبه میشود، امکان سرشکن کردن هزینه های باربری وجود ندارد. میخواهیم با ذکر دو مثال این موضوع را برای شما شرح دهیم.

  • فرض کنید شما از یک فروشگاه اینترنتی، اقدام به خرید یک گوشی موبایل میکنید. همانطور که میدانید در لحظه تاریخ نگارش این نوشته، قیمت متوسط انواع گوشی موبایل حدود 5 میلیون تومان است. هزینه ارسال یکدستگاه گوشی موبایل که وزن آن کمتر از 500 گرم بوده، و ابعاد آن در یک کف دست جا میشود، با پست پیشتاز و یا تیپاکس، حداکثر و با احتساب بیمه ی ویژه 30هزار تومان است. از طرفی سود یکدستگاه گوشی موبایل را اگر حتی 5درصد فرض کنیم حداقل 250هزار تومان سود عاید فروشنده میشود. همانطور که مشاهده میکنید، با این سود، هزینه ارسال قابل توجه نبوده و فروشنده میتواند از آن چشمپوشی کند.

در دانه سرا اما، سفارشات با ابعاد و اوزان نامتعارف ثبت میشوند. یعنی هیچ ابعاد قابل پیشبینی و مشخصی برای سفارشات دریافتی وجود ندارد. همانطور که میدانید هزینه ارسال کالاها به سراسر ایران هم، ارتباط مستقیمی با اندازه و وزن مرسولات دارد.

حال به بررسی یک سفارش در دانه سرا میپردازیم.

  • سفارشی را در نظر بگیرید که در آن یک بسته 2.7 کیلوگرمی غذای طوطی و یک بسته کاغذ کف قفس بزرگ وجود دارد. ارزش این بسته حدود 300 هزار تومان است. همین دو محصول نیازمند یک عدد کارتن سایز6 استاندارد به قیمت 12هزار تومان و بسته بندی فیت و پوشال و سایر لوازم بسته بندی است که فقط هزینه بسته بندی را به 20هزار تومان میرساند. وزن این بسته بندی پس از آماده سازی، به بیش از 4 کیلوگرم میرسد که هزینه ارسال پستی آن به هر نقطه ای از کشور، حداقل 37 هزار تومان است. همانطور که مشاهده میکنید یک سفارش 300 هزار تومانی با 57 هزار تومان هزینه بسته بندی و ارسال روبرو است که دانه سرا تنها هزینه ارسال را از مشتریان دریافت میکند. که آن هم بصورت آنلاین از سامانه پستی کشور استعلام میگردد. همه چیز به همین وضوح و شفافیت است.

لطفا در نظر داشته باشید تقریبا تمامی شرکت های باربری و پستی هزینه ای بیش از آنچه در فاکتورهای خود ثبت میکنند را از فرستنده دریافت میکنند! با وجودیکه این امر مشخصا تخلف قانونی محسوب میشود اما این امر در حال حاضر توسط آنها صورت میپذیرد.

حال به نظر شما و با توجه به قیمت دانه های ارزشمند به کار رفته در محصولات دانه سرا، آیا ارسال رایگان برای ما مقدور هست یا خیر؟

آیا شما میپذیرید که دانه سرا به جای استفاده از دانه های قیمتی، هزینه ارسال را رایگان کند؟

مدیریت دانه سرا هرگز چنین تصمیم غلطی را که به قیمت جان پرندگان دلبند شما و ما تمام شود نخواهد گرفت.

اگر شما هم نظر و پیشنهادی راجع به ارسال رایگان دانه سرا دارید و یا حتی پرسشی دارید، لطفا و حتما همینجا با ما در میان بگذارید.

دسته‌بندی: اخبار دانه سرا, خبری

مقالات زیر هم به دردتون میخوره

دیدگاه شما در مورد هر مقاله مهمه!

0 دیدگاه