آخرین بروز رسانی: 26ام دی, 1400

باغ پرندگان مشهد

باغ پرندگان مشهد

انتشار یک فیلم کوتاه از باغ پرندگان مشهد درفضای مجازی، بیش از پیش موید این نکته است که متولیان امر و مسولین میبایست سازوکارهای موثری جهت نظارت و برخورد با هرگونه درآمدزایی بدون رعایت حقوق مادرِ زمین را در کشور ایران اجرایی کنند. ما انسان ها به زمین مسول و مدیون هستیم و نمیتوانیم نسبت به حقوق جانداران بی تفاوت باشیم.

از نگاهی دیگر همه میدانیم عدم رعایت حقوق زمین و همه ی جاندارن ساکن بر روی آن، در نهایت موجب به خطر افتادن حیات انسانی نیز خواهد شد.

دین، مذهب و باوری را سراغ نداریم که رفتاری این چنینی را مذموم و قبیح نشمارد. با نگاهی به زندگی و سنت حضرت رسول و ائمه شیعه هم میتوان به تاکید آنها بر مهربانی با موجودات و مخلوقات عالم پی برد. حدیثی از امام معصوم نقل شده که میفرماید: “به جهان هستی ناسزا نگویید که آن همان خداوند عالم است.” این نگاه حتی ناسزایی بر ذرات عالم را مجار نمیشمرد که همه ی آنه را وجود خداوند میداند، پس چگونه است که انسان که خود را اشرف مخلوقات میداند به خود چنین اجازه ای میدهد که در برابر ظلم به پرندگان و حیوانات سکوت کند؟

با توجه به کیفیت نازل فیلم منتشر شده از باغ پرندگان مشهد، بنظر میرسد این پرنده لک لک مارابو یا همان لک لک کفن و دفن بوده که علاوه بر وجود آسیب جدی در منقار خود، غمگین و افسرده از شرایط وخیم نگهداری خود است.

همچنین نظر به عدم اظهار نظرهای رسمی و عدم پوشش رسانه های دولتی در مورد فیلم منتشر شده از باغ پرندگان مشهد، حق دفاع برای باغ پرندگان مشهد در همین صفحه محفوظ میباشد.

تیم دانه سرا ضمن ابراز تاسف و انزجار از وقوع این حادثه ی دردناک و مشاهده این فیلم، بر رعایت حقوق حیوانات، پرندگان و محیط زیست موکدا تاکید میکند. امیدواریم بتوانیم با آموزش های صحیح و نشر اطلاعات و اخبار مرتبط به منظور اگاه سازی هرچه بیشتر و فرهنگ سازی مانع تکرار حوادث این چنینی در همه نقاط جهان باشیم.

در ادامه میتوانید این ویدیو کوتاه را ببینید.

هشدار: توجه داشته باشید که دیدن این ویدیو برای همه توصیه نمیشود!

دسته‌بندی: اخبار ایران, خبری

مقالات زیر هم به دردتون میخوره

دیدگاه شما در مورد هر مقاله مهمه!

0 دیدگاه