آخرین بروز رسانی: 7ام دی, 1400

صدای قناری

صدای قناری 

آشنایی با پرنده قناری

قناری یکی از محبوب ترین پرندگان قفسی است یکی از دلایل این امر، صدای قناری و یا آوازخوانی های بی نظیر این پرنده زیباست. قناری های نر به منظور جذب قناری ماده، جفت گیری و تعیین قلمرو، آواز می خوانند . البته قناری های ماده نیز آواز می خوانند اما اگر دنبال پرنده آوازخوان هستید بهتر است قناری نر تهیه کنید. جالب است بدانید قناری‌ها ادای صدای پرنده های دیگر را نیز در می آورند. 

این پرندگان به طور متوسط ۶ تا ۱۶ سال عمر کرده و وزن متوسط آنها به ۱۵ تا ۲۵ گرم می رسد .

عوامل موثر بر آواز و صدای قناری

فصل ها و نور خورشید

چرخه نور اثر مستقیمی بر کیفیت آواز قناری دارد. قناری ها پرریزی خود را طی روزهای بلند تابستان انجام می دهند تا در طی روزهای کوتاه پاییز و زمستان به دنبال جفت گیری و تخم گذاری به منظور بقای نسل خود برآیند. به همین دلیل، طبیعی است اگر قناری ها طی روزهای بلند تابستان، آواز خواندن را متوقف کرده و شروع به پرریزی کنند.

شاید به همین دلیل است که یکی از سرگرمی های علاقمندان به پرندگان و بخصوص عاشقان قناری ها، برگزاری نمایشگاه قناری در فصل پاییز است. نژاد های رایج مانند قناری رسمی، قناری گلاستر و نژادهایی کمیاب تر مانند قناری مارمولکی، قناری یورکشایر، قناری نورویچ و قناری فرفری از پایه های ثابت این نمایشگاه ها هستند.

تغذیه مناسب قناری

بر خلاف تصور بسیاری از افراد، صرف تخم کتان غذای مناسبی برای این پرنده نیست! رژیم غذایی قناری، یکی از عوامل بسیار مهم در حفظ مستی و شادابی پرنده به منظور آوازخوانی است. بایستی دانه های مختلفی با فرمول ویژه در اختیار قناری قرار گیرد. شما میتوانید بهترین غذای قناری را از دانه سرا تهیه فرمایید.

سلامت و بهداشت قناری

قناری ها به شدت در معرض بیماری های ژنتیکی و آبله پرندگان هستند به همین جهت نگهداری و پرورش این پرندگان زیبا مستلزم رعایت بیش از پیش بهداشت و جلوگیری از گزیده شدن آنها توسط انواع حشرات مخصوصاً پشه ها می باشد.

آموزش آواز و صدای قناری

بیشتر قناری ها آواز خواندن را از در ابتدای زندگیشان یعنی حدود شش هفتگی و از قناری های بزرگتر از خودشان می آموزند. اگر قناری شما سنی بیش از این دارد هم نگران نباشید بیشتر قناری ها در محیط مناسب قادر به یادگیری آواز خوانی هستند.

قناری ها برای آواز خوانی نیاز به احساس اطمینان و امنیت دارند تا بوسیله ی آوازخوانی، تعیین قلمرو کرده و به دنبال جفت و همسر بگردند. این بدان معنی است که حتی قناری هایی که قادر به آواز خواندن هستند در محل جدید خود سکوت اختیار میکنند. 

پس اگر قناری تان را به تازگی خریداری کرده اید و او به محل جدید نقل مکان کرده هنوز شنیدن صدای قناری برای شما و آواز خوانی برای او زود است. قناری، این پرنده نحیف و لاغر ابتدا لازم است تا با محیط جدید و افراد جدید آشنا شده تا استرس از او دور شود.

برای انتقال احساس ارامش و دریافت نتیجه سریعتر بسیار مهم است که شما با او ارتباط چشمی برقرار کنید. از تولید صداهای بلند و حرکات ناگهانی بپرهیزید. خصوصا ضربه هایی حتی به ظاهر کوچک به قفس صناری برای او زلزله چند ریشتری محسوب میشود. این قبیل کارها استرس بسیاری به این پرنده نازنین وارد می کند.

حال پس از اینکه مطمئن شدید به حضور شما عادت کرده است میتوانید دست های خود را به او نشان دهید. قناری باید اطمینان حاصل کند که خطری از طرف شما، او را تهدید نمی کند.

بعد از اینکه از انجام این مراحل مطمئن شدید فایل صوتی زیر را که برای شما آماده کرده ایم دانلود کنید و روزی یک بار برای او پخش کنید.

دانلود صدای قناری

این فایل صوتی که دانه سرا برای شما آماده کرده است، حاوی 28 دقیقه صدای قناری است.

آواز این قناری برنده ی مسابقات جهانی صدای قناری بوده است که با بالاترین کیفیت در اختیار شما عزیزان و علاقمندان قرار میگیرد.

حتی اگر خودتان قناری ندارید، شنیدن این فایل زیبا خالی از لطف نخواهد بود.

دانلود صدای قناری با حجم 25 مگابایت

دسته‌بندی: آموزشی

مقالات زیر هم به دردتون میخوره

دیدگاه شما در مورد هر مقاله مهمه!

0 دیدگاه