آخرین بروز رسانی: 2ام آبان, 1402

ابلاغ مالیات پتشاپ‌ ها به دانه سرا

مالیات پتشاپ‌

سابقه پرداخت مالیات دانه سرا

مجموعه دانه سرا همواره و از ابتدای فعالیت خود ضمن همکاری داوطلبانه با سازمان امور مالیاتی کشور نسبت به اظهار و پرداخت صورت‌حساب‌های مالیاتی خود اقدام کرده است. این هزینه‌های مالیاتی سالیانه بوده و البته از فروشندگان کالا و خدمات اخذ شده‌است که مسئولیت آن تاکنون متوجه خریدار محصول نبوده است.

مالیات پتشاپ ها تاکنون یعنی سال 1402 مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده نبوده است. یعنی هزینه مالیات صرفا توسط صاحبین کسب و کار پرداخت شده است و مشتری نهایی از پرداخت آن معاف بوده است.

قانون جدید اخذ مالیات از خریداران محصولات تمامی پت ‌شاپ ها

در سالی که “مهار تورم، رشد تولید” نام‌گذاری شده‌است، دولت مردمی(!) با این اقدام آخرین ضربه‌های خود را برای پیکر بی جان تولید وارد می‌کند. خصوصا صنف عرضه کنندگان خوراک دام و طیور و حیوانات خانگی که پیشتر هم مورد بی‌مهری های فراوان قرار گرفته است.

در قانون جدید مالیات بر ارزش‌افزوده که به این صنف برای مالیات پتشاپ‌ ها ابلاغ شده‌است، به صورت‌حساب نهایی مشتریان 9 درصد مالیات بر ارزش‌افزوده اضافه خواهد شد. پرواضح است که این نرخ ثابت بوده و قابل حذف و یا مشمول تخفیف نمی‌باشد.

با این توضیح ضمن پوزش از مشتریان گران‌قدر و سلب مسئولیت از افزایش جدید هزینه‌ها، اعلام می‌دارد که این قانون از دی ماه 1402 لازم‌الاجرا بوده و از همین تاریخ در صورت حساب مشتریان دانه‌سرا درج خواهد شد. لازم به یادآوری است که این هزینه از تاریخ ذکر شده در صورتحساب های تمامی پتشاپ های آنلاین و غیر آنلاین لحاظ خواهد شد.

معلوم نیست اخذ مالیات از مردم کشوری با ذخایر عظیم انرژی و ثروت های ملی اصلا با چه رویکردی انجام می‌پذیرد؟ آیا غیر از آن است که صاحبان اصلی ثروت‎‌های ملی، مردم این کشور و هم میهنان ما هستند؟ آیا مالیات پرداختی مردم صرف توسعه، رفاه و آبادانی آنها میشود؟ آیا مردم می‌توانند گزارش مصرف مالیات پرداختی خود را از حاکمیت مطالبه کنند؟

دانه سرا ضمن ابراز تاسف و مخالفت خود نسبت به این قانون ظالمانه، در نهایت خود را موظف به پذیرش و مقید به اجرای آن می‌داند.

ابلاغیه سازمان امور مالیاتی کشور

مطابق با اعلام سازمان امور مالیاتی، مشمولان فراخوان دهم ارزش افزوده اعلام شدند. به این ترتیب عناوین شغلی و خدمات مرتبط با این صنف که در ادامه میخوانید از دی ماه 1402 مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده هستند:

“فروشندگان حیوانات خانگی شامل سگ، گربه، ماهی و پرنده زینتی و حیوانات وحشی و کلیه مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و کلینیک‌های دامپزشکی و تمامی ارائه‌دهندگان هرگونه خدمات به این حیوانات فروشندگان انواع غذا، لوازم و تجهیزات حیوانات خانگی موضوع‌بند (1) فوق از قبیل پت‌شاپ‌ها (فروشگاه لوازم حیوانات خانگی) مشمول پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده هستند. ”

مالیات پتشاپ‌
دسته‌بندی: اخبار ایران

مقالات زیر هم به دردتون میخوره

دیدگاه شما در مورد هر مقاله مهمه!

0 دیدگاه